Prejsť na obsah
21. februára 2011 / BuddySport

IT Lama s Ružovými Okuliarmi

Rozbiehanie internetového portálu nie je sranda! To je asi to najdôležitejšie, čo som mal na duši v úvode. Ako študent ekonómie, resp. čerstvý absolvent netechnického smeru s viacmenej len užívateľskými skúsenosťami som bol dosť naivný. Aspoň tak hodnotím svoje svoje vtedajšie vnímanie reality. Odkedy som začal ohýbať myšlienku Buddy Sport, musel som viacero vecí pochopiť…

Poučenie č. 1 | Je to komplikovanejší systém, ako si myslíš!

Ako bežný užívateľ webových portálov som si myslel: “Však čo? Sa tam človek zaregistruje a potom si vyberá športy. Nie je tam nič komplikované, len nejaká tá databáza a pár html kódov.” Prvý krát som narazil na opak, keď sa mi môj kamarát Vladdy vo vlaku do Bratislavy snažil vysvetliť, slušne povedané, že to trocha podceňujem. Mal pravdu! Neskôr mi to potvrdili aj skúsení ľudia z branže. Z toho vyplýva: “Neváhaj sa poradiť s odborníkmi! Nikdy nevieš, čo nové sa dozvieš.”

Poučenie č. 2 | Ak nie si odborník, nájdi niekoho, kto ním je!

V IT oblasti a v programovaní webových stránok som sa necítil dobre a stále sa necítim. Som veľmi rád, že som narazil na chalanov z Lighting Beetle, ktorí sa odhodlali priložiť ruku k dielu a dnes môžeme hovoriť o spolupráci pri budovaní Buddy Sport. O to väčšie plus je, že chalani majú blízko k športu a sú s myšlienkou Buddy Sport stotožnení. Neviem si momentálne predstaviť, že by som to robil štýlom “objednávky” u nejakého zhotoviteľa. Mám veľkú radosť, že sa môžeme vzájomne dopĺňať a hlavne, že sa môžeme na seba vzájomne spoľahnúť. Z toho vyplýva: “Ak ti niektorá oblasť zaostáva, nájdi odborníka/ov! Minimálne tvoja myseľ to ocení.”

Poučenie č. 3 | Na prvý krát to nebude perfektné! Testuj!

O mne sa dá povedať, že som troška perfekcionista. Neviem, kde sa to vo mne nabralo, na strednej škole som taký ešte nebol, no teraz mám rád, keď veci fungujú perfektne. Inak povedané, všetko musí byť tak, ako si naplánujem. Má to svoje svetlé stránky, no teraz by dodržiavanie spôsobovalo veľa stresu. Ak vytvárate niečo nové, je veľká pravdepodobnosť, že sa vyskytnú veci s ktorými proste nepočítate. Niečo trvá dlhšie, niečo nefunguje tak, ako má atď. Čo by ale malo byť z môjho pohľadu spravené je čo najjednoduchšia verzia, aby ste to mohli dať testovať svojim najvzácnejším investorom, vašim zákazníkom. U nás sa spúšťanie posúva a posúva, no už nie dlho. Týmto chcem poďakovať aj kamarátovi Adamovi, ktorý dal na Facebooku dokopy hnutie za urýchlené spustenie 🙂  Z tohto vyplýva: “Začni testovať, upravíš to za behu s pomocou zákazníkov. Hlavne nestresuj!”

Tri hlavné poučenia z IT stránky sú za mnou. Čakám na ďalšie, určite viem, že budú. Ako ste na tom vy? Zažili ste niečo podobné?

Pridaj komentár